Next level museum merchandise, dat is de nieuwe productlijn van het Frans Hals Museum. Cultuur & Retail ontwikkelde samen met Bij Kiki een assortiment dat eer bewijst aan het meesterschap van Frans Hals, ons beter leert kijken, past binnen de nieuwe huisstijl van het museum én uiterst fashionable is.
Dit artikel is in oktober 2018 gepubliceerd voor www.stylink.nl
Frans Hals en De Modernen
Het Frans Hals Museum in Haarlem combineert oude, hedendaagse en moderne kunst. In de nieuwe tentoonstelling ‘Frans Hals en De Modernen‘ zie je hoe de virtuoze penseelstreek van Frans Hals (1582-1666) nog steeds moderne kunstenaars inspireert. Die penseelstreek staat daarom centraal in de productlijn die Cultuur & Retail in samenwerking met Bij Kiki ontwikkelde voor de museumwinkel.
Where Tradition Meets Tomorrow
De collectie bestaat uit exclusieve zijden shawls, notitieboekjes, potloden, magneten en onderzetters. De gebruikte dessins zijn gemaakt op basis van details van de schilderijen van Frans Hals:
- Dessin gemaakt met een detail van de kraag uit Portret van Cornelia Vooght, 1631
- Dessin gemaakt met een detail van een kraag uit Feestmaal van officieren van de St. Jorisschutterij, 1627
- Dessin gemaakt met een detail van een mouw uit Feestmaal van officieren van de St. Jorisschutterij, 1616
Fashion meets art
De productlijn werd 13 oktober, bij de opening van de tentoonstelling, gelanceerd en is te zien en te koop in de winkel van het Frans Hals Museum.
- Projectleiding: Cultuur & Retail – Ellen Groenveld
- Ontwerp: Bij Kiki – Kiki Poulisse
- Productie: Hellen van Berkel (sjaals) en Lanzfeld
- Tentoonstelling Frans Hals en de Modernen