Mais oui, la cinquième fois!
In september gaan we alweer voor de vijfde keer op retailtour door Parijs. De PMRT is een terugkerend, succesvol ritueel voor iedereen die inkopen doet voor zijn winkel en geïnteresseerd is in museum-retailtrends.
Cultural spaces as retail // retail as cultural space
Het centrale thema van deze editie is het naar elkaar toegroeien van retail en branding enerzijds, en kunst- en cultuur anderzijds. Musea begrijpen steeds beter hoe ze hun collecties en tentoonstellingen kunnen vertalen naar merchandise; winkels en brands laten zich steeds meer gelden als culturele hotspot met een doordacht aanbod van concerten, exposities en meet-ups.
Kunst en cultuur ervaren doen we niet per se in een museum, galerie of concertzaal en tegelijkertijd is de aantrekkingskracht van museumwinkels voor home deco, cadeaus en tableware snel groeiende. We ervaren, bekijken en bespreken het in Parijs!
Vrijdagochtend start met een korte tour door Musée du Parfum, waar de aankoop van een eau de parfum van Fragonard gepaard gaat met een historisch verhaal over geur. Retail en erfgoed smelten hier geweldig samen.
Op zaterdag bezoeken we weer Maison&Objet, de vakbeurs voor lifestyle, design en decoratie en bezoeken we exposanten met een voor museumwinkels en concept stores relevante collectie. Ja, die contacten wil je hebben, al is het alleen maar omdat ze ook private label kunnen ontwikkelen; kleine collecties voor jóuw winkel of concept.
Programma Paris Museum Retail Tour
Optioneel: donderdagavond 5 september 2019
Ervaar de kracht van retaildesign in de nagelnieuwe Galeries Lafayette aan de Champs Elysées; “shaking up the conventional notions of a concept store, on the scale of a department store”. Hier vind je de nieuwste fashion, lifestyle, and beauty collecties van opkomende ontwerpers en luxe merken, streng gecureerd en adembenemend gepresenteerd.
Vrijdag 6 september 2019
Een volle dag waarin we de volgende adressen bezoeken; in de museumwinkels gaan we in gesprek met de managers vm’ers en/of inkopers. De voertalen zijn Engels en Nederlands.
- Musée du Parfum of Fragonard: erfgoed als sales tool
- Boutique of Opéra Garnier: zojuist gerenoveerde winkel van de nationale opera
- Lunch bij Merci: must see, iedere keer opnieuw
- Empreintes: arts & crafts to the max
- Boutique Musée Picasso: destination store
- Lafayette Anticipation – de andere – arty – kant van Galeries Lafayette
- Boutique Centre Pompidou – met speciale shop voor de Paris Design Week
Zaterdag 7 september 2019
- Ontvangst en netwerken op Maison&Objet met beurs-ambassadeurs Anna Borsboom en Edward van Vliet
- Uitleg over de opzet van de beurs
- Tour de M&O – kennismaken met bedrijven en merken met een voor museumwinkels en concept stores relevant aanbod
- voertaal: Engels en Nederlands
Programma onder voorbehoud; door onvoorziene omstandigheden kan het licht wijzigen.
Praktisch
Kosten voor deelname bedragen € 525 (ex btw). Dit is inclusief:
- Alle toegangsbewijzen en vervoer op vrijdag en zaterdag
- Ticket voor Maison&Objet twv € 70
- Lunch bij Merci
- Diner op vrijdagavond
Optioneel: reisservice
Reis en verblijf zonder moeite tot in de puntjes geregeld? We werken graag samen met reisadviesbureau Vos Van Loon & Partners. Zij zorgen ervoor dat we in hotels in dezelfde buurt verblijven en regelen ook je trein- of vliegtickets. Superservice!
Direct aanmelden
Meld je nu aan of bel/mail ons voor meer informatie over een van de tours:
Ellen Groenveld, Cultuur & Retail mail | tel. +31 (0)6 – 16 96 95 56
Anna Borsboom, Stylink mail | tel. +31 (0)6 – 45 74 29 50
Parijs Museum Retail Tour is een gezamenlijk initiatief van Ellen Groenveld (Cultuur & Retail) en Anna Borsboom (Stylink).