De straat, de fashionwereld, maar ook tentoonstellingen: het zijn inspirerende plekken waar trends tot stand komen. Maar hoe pas je street & fashion-ontwikkelingen eenvoudig toe in je museumwinkel? En hoe speel je in op trends bij tentoonstellingen zonder je eigen identiteit te verliezen?
Workshop trends voor museumshops
MC2020 heeft Cultuur & Retail en Stylink ook dit jaar weer gevraagd een workshop te geven tijdens de grootste beurs in museummerchandise in Parijs. Hierbij gaan we in op driegrote street & fashion-trends én trends in tentoonstellingen. We laten zien welke kleuren daarbij horen, hoe je omgaat met stijlgroepen en deze toepast in het interieur van je bezoeker.
Grote trends passen natuurlijk ook heel goed in kleine musea, kastelen of dierentuinen. We laten zien hoe je ze – zonder grote investeringen – toepast in je shop.
Souvenirs in musea
Wat beweegt onze bezoekers? Ont-spullen, meer duurzaamheid en originele artikelen die iets toevoegen aan de identiteit van de bezoeker. Natuurlijk willen zij nog steeds een magneet of ansichtkaart als kleine herinnering. Maar ook souvenirs zijn aan trends onderhevig. In beeld en #hashtags gaan we door trends in cultuur en retail heen.
Creatief met trends
We passen de trends direct toe en sluiten de workshop af met lijm en schaar. Iedereen gaat zijn eigen ‘crisp & trendy’ museumproduct knippen en plakken: inspiratieboost gegarandeerd!
Een trend die zeker aan bod komt, is het escapisme. Hoe je dat toepast in jouw (museum)shop, hoor en zie je tijdens onze workshop. Wil jij ook een escape to Paris? Schrijf je vandaag nog in via Museum Connections 2020.
Parijs praktisch
Waar:Paris, Porte de Versailles – Hall 2.1
Wanneer:15 & 16 januari 2020
Link naar: ticket voor MuseumConnections(tot december gratis entree)
Inschrijven: Workshop trends voor museumshops
Geen tijd om naar Parijs te komen? Mail of bel ons en we sturen je de presentatie na.
PS Oók interessant: je bezoek aan MC2020 combineren met een dagje Maison&Objet(17-21 januari 2020), dé internationale beurs voor trends, interieur- en lifestyleproducten.